تعمیر پی ال سی S7-400

تعمیر پی ال سی S7-400

قدرتمند ترین کنترلر خانواده زیمنس پی ال سی S7-400  است که در صنعت نفت، گاز، سیمان و پتروشیمی کاربرد فراوانی دارد و برای کنترل و اتوماسیون فرآیندهای صنعتی نیز به کار برده می شود. این سیستم از ترکیب سخت افزاری مانند واحدهای ورودی-خروجی و پردازنده های قدرتمند و نرم افزاری تشکیل شده است که به کاربران امکان کنترل و مانیتورینگ فرآیندها را می دهد. سیستم های PLC S7-400برای کاربردهایی که نیاز به پایداری، دقت و قابلیت اطمینان بالا را دارند بسیار مناسب می باشند. در ادامه قصد داریم تا شما را با یکی از موارد تعمیرات اتوماسیون صنعتی یعنی تعمیر پی ال سی S7-400 آشنا سازیم پس با ما همراه باشید.

پی ال سی S7-400 چیست؟

بهتر است بدانید که پی ال سی S7-400 از پیشرفته ترین کنترلرهایی می باشد که شرکت زیمنس آلمان آن را برای کنترل و نظارت بر سیستم های صنعتی تولید کرده است. همچنین می توان پی ال سی S7-400 را از جدیدترین سیستم هایی دانست که به صورت ماژولار، قابلیت پذیرش 5000 ورودی و خروجی را داراست. این دستگاه از جدید ترین دستگاه هایی می باشد که توانسته به دلیل کارایی بالا و عملکرد مناسبی که دارد به عنوان سیستمی پیشرفته برای برنامه ریزی کنترل ورودی و خروجی به فراوانی مورد استفاده قرار بگیرد.

ویژگی های پی ال سی S7-400 چیست؟

همانطور که گفتیم این دستگاه به دلیل کارایی آسان و قابلیت های مفیدی که دارد، در بسیاری از اتوماسیون های صنعتی پیشرفته استفاده می گردد. این دسته از PLC ها از قدرتمند ترین و معتبرترین PLC ها شناخته می شوند که دارای کارایی و برنامه ریزی دقیقی نسبت به سایر PLC ها می باشند. حال قصد داریم تا شما را با بعضی از ویژگی هایی که باعث شده است این دستگاه را به یک از قدرتمند ترین PLC های این شرکت تبدیل کند آشنا سازیم:

پی ال سی S7-400 از امنیت بالایی برخوردار می باشد و در اکثر اتوماسیون های پیشرفته صنعتی استفاده می گردند.

پی ال سی S7-400 دارای قابلیت سازگاری با تمام محیط ها را دارد و حتی شما می توانید از این دستگاه در محیط هایی که دارای شرایط ویژه ای می باشند استفاده کنید.

-بهتر است بدانید تعداد دفعات ورودی و خروجی این دستگاه  نامحدود می باشد و قابلیت پذیرش بیش از 5000 ورودی و خروجی را به طور همزمان دارد.

-در این دستگاه مدل مموری کارت ها بصورت رم و ایپروم می باشد.

-این دستگاه در بازه دمایی 25 تا 75 درجه سانتیگراد باشد بکار برده می شود.

کاربردهای پی ال سی S7-400 چیست؟

PLC S7-400 برای کاربردهای صنعتی مختلف استفاده می شود و برخی از کاربردهای این نوع PLC عبارت اند از:

-کنترل و مانیتورینگ خطوط تولید و فرآیندهای صنعتی

-کنترل سیستم های حفاظتی و ایمنی در محیط های صنعتی

-کنترل سیستم های انبار داری و توزیع مواد

 -کنترل سیستم های اتوماسیون سیستم های ساختمانی و تاسیساتی

– استفاده در صنایع نفت و گاز، شیمیایی، خودروسازی و فولاد و سایر صنایع بزرگ

– کنترل و مانیتورینگ سیستم های تهویه، روشنایی و انرژی

-استفاده در سیستم های تولید انرژی از منابع تجدید پذیر

– استفاده در سیستم های حرارتی، سرمایشی و تهویه متبوع

مشکلات رایج در پی ال سی S7-400 چیست؟

برخی از مشکلات رایج در پی ال سی S7-400  شامل موارد زیر می باشد:

-خرابی مدار تغذیه:

در هنگام تعمیر پی ال سی S7-400 بیشترین آسیبی که ممکن است این نوع PLC  ببیند مدار تغذیه برد CPV  PLC میباشد. حال این مسئله ممکن است از ارترینگ نامناسب تابلو برق، شوک های الکتریکی، خرابی پاورساپلایی، استفاده از منابع تغذیه ای بی کیفیت و فرسودگی قطعات باشد. زمانی که فیوز OMF125 آسیب می بیند مدار تغذیه ای داخلی پی ال سی S7-400  به دلایلی ممکن است آسیب دیده باشد و برای اینکه از صدمات بیشتر برد محافظت نماید نیاز است که  مدار را قطع کنید.

-رله های خروجی PLC :

از رایج ترین مشکلات برد های پی ال سی S7-400 رله های خروجی PLC می باشد. به طوری که اگر شما برای فرمان دادن به المان های خروجی از رله برد استفاده نکنید و خروجی PLC را مستقیم به مبین تجهیزات وصل نمایید ممکن است رله PLC کاملا آسیب دیده و تعویض گردد.

-برد پردازنده PLC S7-400 :

بهتر است بدانید که اگر به هر دلیلی برد سی پی یو پی ال سی S7-400  آسیب ببیند باعث از کار افتادن PLC زیمنس میشود. اگر محل نصب PLC نادرست باشد مثلا مرطوب باشد یا اینکه تابلو تهویه مناسب نداشته باشد اتصال سیستم آرتینگ PLC رعایت نشده باشد در هنگام آپلود و دانلود بر روی سی پی یو خراب ی ایجاد شده و ممکن است PLC آسیب ببیند. به همین جهت باید در این مرحله تعمیر PLC زیمنس آغاز شود. همچنین زمانی که ال ای دی بافت بر روی PLC  روشن گردد می بایست باطری سی پی یو  را تعویض کنید. نکته مهم این است که باید هر 5 سال یکبار باطری PLC تعویض گردد در صورت خرابی یا از دست رفتن برنامه ها یا تنظیمات و یا بازیابی و بازسازی آن شما می توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

-خرابی ماژول آنالوگ PLC :

ابتدا شما باید برای سالم بودن کارت های آنالوگ از سالم بودن سنسور یا تجهیزاتی که به کارت متصل می باشد اطمینان حاصل کنید. سپس شما می توانید توسط یک میلیمتر ولتاژ یا جریان ورودی یا خروجی کارت آنالوگ را اندازه گیری نموده و با مقدار دریافت شده در نرم افزار تطابق بدهید. دقت کنید اگر عدد نمایش داده شده 32768 باشد نشان می دهد که سنسور به ورودی متصل نمی باشد و قطع شده و اگر عدد 32768 نشان داده شود امکان دارد که سنسور یا کارت آسیب دیده باشد و می بایست تعمیر شود .

-چراغ های خطای پی ال سی S7-400:

چراغ های فالت بر روی PLC هر کدام نشانگر خطاهایی می باشد که بر روی پی ال سی S7-400 رخ داده است حال قصد داریم به بررسی هر یک از این چراغ ها بپردازیم .

  • خطای INTF در پی ال سی S7-400 :

این عبارت مخفف کلمه Internal fault  می باشد که نشانگر خطای برنامه نویسی یا پارامتر دهی می باشد.

  • خطایEXTF PLC7-400  این عبارت مخفف کلمهExternal faults  این چراغ نشانگر خطای خارجی و سخت افزاری می باشد.
  • خطای BUS1F/BUS2Fدر پی ال سی S7-400

اگر شبکه پی ال سی S7-400 خطا دهد این چراغ روشن می شود این خطا شامل قطع شدن سیم های شبکه و یا آدرس دهی اشتباه ماژول های شبکه می باشد.

تعمیر پی ال سی S7-400

برای تعمیر پی ال سی S7-400 ، شما می ‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. ابتدا مشکل و عیب در PLC را می بایست شناسایی کنید.
  2. سپس اتصال برق و اتصالات برقی را قطع نمایید.
  3. PLC را باز نمایید تا بدین وسیله به آن‌ دسترسی پیدا کنید.
  4. حال قطعات الکترونیکی و قطعات داخلی را برای یافتن عیب و خرابی دستگاه بررسی کنید.
  5. در ادامه قطعات معیوب را تعویض و یا تعمیر کنید.
  6. پس از تعمیر دستگاه آن را به حالت اولیه برگردانید.

خدمات شرکت PLC7

شرکت PLC7 توانسته است با در اختیار داشتن تجهیزاتی به روز و فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی به عنوان بزرگ‌ ترین مرجع برای فروش انواع پی ال سی در سراسر کشور شناخته ‌شود.  این شرکت خدمات بسیار زیادی را در زمینه رفع عیوب تجهیزات به مشتریان خود ارائه می ‌دهد و شما می توانید از تمامی خدمات این شرکت استفاده نموده و همین حالا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×