تعمیر پی ال سی

تعمیر پی ال سی

همانطور که مشخص است تعداد مشخصی از پی ال سی ها در کارخانجات وجود دارد که ممکن است دچار آسیب شوند. اما با این وجود تعداد خرابی این دستگاه نسبت به سایر تجهیزات کارخانجات بسیار کم تر می باشد. نکته ی مهمی که وجود دارد این است که زمانی که یک دستگاه پی ال سی دچار خرابی می شود، این دستگاه کاملا از کار می افتند و ممکن است ضرر جبران ناپذیری را برای شما به دنبال داشته باشد. PLc7  شرکت معتبر در زمینه تعمیرات اتوماسیون صنعتی و فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی از شما خوانندگان گرامی دعوت می کند که با تعمیر پی ال سی آشنا  با ما همراه شوید.

عیب یابی پی ال سی

همانطور که می دانید،  می توان کنترل یک PLC‌ را به وسیله ی کامپیوتر شخصی و یا به وسیله برنامه نویسی دستی را کنترل نمود. همچنین دقت کنید که بسیاری از افراد به وسیله برنامه نویسی دستی و کامپیوتر شخصی عملکرد یک PLC را کنترل می کنند. چرا که اکثر چراغ های نشانگر برای عیب یابی I و O هستند و بیشتر از 80 درصد از عیب PLC ها مربوط به ماژول های I/O و تجهیزات میدانی می باشند.

تعمیر پی ال سی

اجزای کلیدی پی ال سی

اجزای کلیدی یک PLC شامل موارد زیر می ‌شود:

  • واحد پردازشگر مرکزی (CPU) : CPUواحد برنامه‌ ریزی شده را اجرا می ‌کند و عملکرد کنترلی بر اساس برنامه‌ های کاربردی را انجام می ‌دهد. همچنین به عنوان مغز این دستگاه شناخته می شود.
  • ورودی‌ ها : این ورودی ‌ها اطلاعات از سنسورها و دستگاه‌ های خارجی را دریافت کرده و به CPU ارسال می‌ کنند. همچنین  ممکن است که این اطلاعات شامل داده های تولید شده توسط حسگر از تجهیزات خاص و یا از افرادی که داده ها را به صورت دستی از طریق شماره گیری دکمه ها وارد می کنند، بوده باشند.
  • خروجی‌ ها : این خروجی‌ ها دستورات کنترلی را به دستگاه‌ های خارجی مانند موتورها یا وسایل دیگر ارسال می ‌کنند. این دستگاه های خروجی شامل مواردی همچون چراغ ها، شیر ها و رله های می باشند که به نتایج تفسیر شده داده های ورودی پاسخ می دهند.
  • حافظه : حافظه‌ های مختلف برای ذخیره ‌سازی برنامه‌ ها، داده‌ ها و تنظیمات PLC استفاده می‌ شوند.
  • ارتباطات : این واسط ها برای اتصال PLC به دستگاه‌ های خارجی، شبکه‌ های صنعتی و سایر دستگاه‌ ها استفاده می‌ شوند.

راهنمای عیب یابی پی ال سی

در ادامه قصد داریم که شما را با برخی از تکنیک های ساده برای شناسایی این دستگاه آشنا سازیم:

-ابتدا نیاز است که نوع ماژول را شناسایی نمایید.

به شما توصیه می کنیم که حتما نوع ماژول را شناسایی نمایید که بیشتر به سه دسته تقسیم می شوند:

  • ماژول های گسسته
  • ماژول های آنالوگ
  • ماژول های هوشمند

تعمیر پی ال سی

-بررسی وضعیت LED‌ها

بررسی کنید که LED‌های مربوط به وضعیت برق، اتصالات و وضعیت ورودی ‌ها و خروجی ‌ها چگونه است.

-بررسی برنامه

 اگر ممکن است، برنامه PLC را نیز بررسی کنید تا بدین وسیله مشکلات برنامه ‌نویسی را شناسایی کنید.

-بررسی وضعیت ورودی ‌ها و خروجی ‌ها

اطمینان حاصل کنید که ورودی‌ها و خروجی‌ها درست عمل می‌ کنند.

-تست اتصالات

اتصالات فیزیکی را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که هیچ اتصالی قطع یا خراب نیست.

تعمیر پی ال سی

بهترین روش تعمیر پی ال سی

علاوه بر نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم ، نیاز است که با بهترین روش تعمیر پی ال سی نیز آشنا شوید که به شرح زیر می باشد:

-فهرست موجودی PLC: با توجه به اینکه هر تولید کننده ای برای هر قطعه از تجهیزات می توانند به یک پی ال سی دسترسی داشته باشند، ممکن است در طول زمان دچار خرابی شود. پس در نتیجه اطمینان پیدا کنید که تعداد آن را ثبت کرده اید. از جمله می توان به شماره مدل، ماشین هایی که کنترل می کند، نام تجاری و تاریخچه تعمیر پی ال سی اشاره نمود.

-آموزش کارکنان: به شما توصیه می کنیم که حتما به این موضوع دقت کنید که در هر شیفت هر یک از کارکنان می داند که چگونه از پی ال سی تعمیر، نگهداری و استفاده کند.

-تعهد به یک برند: بهتر است بدانید که می توان با باوفار بودن به یک برند خاص، تعمیر پی ال سی و قطعات یدکی را بسیار آسان تر نماید.

-تجهیزات حفاظتی: در ادامه به منظور  افزایش طول عمر پی ال سی، بر روی محفظه های کم گرد و غبار، حفاظت برق و فیلتر ها سرمایه گذاری کنید.

-لوازم یدکی موجودی: اطمینان پیدا کنید که تعداد معقولی قطعات برای نگهداری سیستم PLC خود و راهی برای ردیابی مکان، استفاده و تکمیل از آنها را به خدمت دارید.

تعمیر پی ال سی

چرا شرکت PLC7 را باید برای تعمیر پی ال سی انتخاب نماییم؟

PLC یا Programmable Logic Controller یک دستگاه الکترونیکی است که برای کنترل و اتوماسیون فرآیند های صنعتی استفاده می‌ شود. PLC‌ها دارای ورودی‌ ها و خروجی ‌های دیجیتال هستند که اطلاعات را از سنسورها و دستگاه‌ های خارجی دریافت کرده و بر اساس برنامه‌ نویسی انجام شده، تصمیم‌ گیری و کنترل را بر عهده دارند. PLC‌ها قابلیت برنامه ‌ریزی مجدد و تغییر تنظیمات را دارند و برای کنترل دقیق و اتوماسیون فرآیند های صنعتی بسیار کارآمد هستند. اما با وجود تمام این مزایا گاهی اوقات دچار مشکل و خرابی می شوند.‌ سایت پی ال سی7  در زمینه فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی و فروش انوع پی ال سی می‌ باشد که شما می ‌توانید ضمن دریافت مشاوره در زمینه عیب یابی پی ال سی،  از خدمات این شرکت در زمینه تامین قطعات مورد نیاز تعویض نیز بهره مند شوید.

خدمات شرکت PLC7

فروشگاه پی ال سی 7 از سال 1369 در حوزه برق ،کنترل و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را در این عرصه آغاز نمود. نکته ی مهم این است که این فروشگاه با بیش از دو دهه حضور در صنایع کشور توانسته است با تکیه بر دانش فنی و تجربیات عملی یکی از مجموعه های برتر در کشور باشد. همچنین این مجموعه با فعالیت گسترده در زمینه فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی و فروش انواع پی ال سی و داشتن کادری فنی و مجرب گامی موثر در این راستا بردارد.‌ شما می توانید برای خرید انواع پی ال سی به این فروشگاه مراجعه نموده و از مزایای آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×